מהם פציעות הספורט הנפוצות ומהו הפתרון
מהם פציעות הספורט הנפוצות ומהו הפתרון
13 במאי 2018
למה חשוב להקפיד על כיוון פרונט
למה חשוב להקפיד על כיוון פרונט
31 במאי 2019

המדריך המלא לשילוט פנים לעסק

המדריך המלא לשילוט פנים לעסק

שילוט פנים לעסק עוסק בשילוט הפנימי שבתוך חלל המבנה. יש סוגים שונים של שלטים, יש שלטים המיועדים להכוונה, יש המיועדים לשיווק ולפרסום ויש שלטי הנחיה והוראות כמו למשל הוראות בטיחות, הכוונה ליציאות חירום ועוד. כמו שלטי החוץ גם שלטי הפנים צריכים להעביר את עולם המושגים ואת הערכים של החברה או בית העסק.

מהם חומרי הגלם של שלטי הפנים

בחירת החומרים לשילוט היא כמעט אינסופית, אפשר לייצר שלטים מאלומיניום, מזכוכית, מפרספקס ועוד. בכל אחד מסוגי החומרים אפשר לייצר שלטים אסתטיים ומושכים, בהתאם לצרכים, לטעם האישי ולתקציב.

שילוט פנים העשוי מחומר הנירוסטה מתאים לשלטים בלובי, במשרדים, בחדרי המתנה ועוד. שלטי הנירוסטה נעשה על ידי חיתוך וחריטה בלייזר מתוך רמת תכנון גבוהה במיוחד ושמירת שפה פרסומית אחידה.

שילוט פנים מזכוכית נחשב לשילוט פנים יוקרתי. הוא נמצא בנייני מגורים, בנייני משרדים, בנייני יוקרה מפוארים ועוד. השילוט מזכוכית נותן מראה נקו ואופי קלאסי. יש מעצבי שלטים האוהבים לשלב את חומר הזכוכית בחומרי גלם שונים בעת עיצוב השלטים.

שילוט פנים דירקטורי הוא שילוט שמטרתו להציג בכל בניין מידע על החברות הממוקמות בבניין, על המחלקות השונות, על הכוונה לאזורים ולמשרדים שונים בבניין ועוד. לסוג של שילוט זה אין חומרי גלם מיוחדים, והם נבחרים בהתאם לטעם ולתקציב של הלקוחות.

שלטי אותיות תת מימד נחשבים לבחירה אולטימטיבית של רוב העסקים. אלו שלטים מעוצבים וברורים המושכים את העין. אפשר לעצב שלטי תלת מימד מוארים  כדי שיבלטו גם בשעות החשיכה ולהציב אותם במקומות אסטרטגיים כמו מעל פתחי החנויות או המשרדים, על גגות של מבנים ועוד.

שישה טיפים ועצות טובות

  1. בחירת סוג השלט מתבססת על המיקום שבו מוצב השלט כמו למשל עבור שלטים המוצבים במקומות חשוכים הנדרשים למשוך תשומת לב יש לבחור בשלטים מוארים ועוד.
  2. גם גודל השלט נקבע בהתאם למיקום שבו הוא מוצב. שלטים המוצבים על פתחי חנויות, לדוגמה, יהיו בגדלים קטנים יותר מאשר שלטים המוצבים על גגות של מבנים או על קירות של מרכזים מסחריים. לכל בחירה של גודל השלט יש השפעה ניכרת על מידת האפקטיביות של השלט.
  3. שלטי פנים אינם מיועדים בדרך כלל לצורכי שיווק והם קטנים יותר. בשל מגבלות השטח חשוב להקפיד שהשלטים לא יהיו עמוסים מדי ולא יכילו תוכן ומסרים מיותרים.  בדרך כלל נוהגים לכתוב על שלטי הפנים את שם העסק, החברה או המוסד, את הכתובת, אם יש צורך, את הלוגו או עיטור גראפי אחר ורק אם המקום מאפשר להוסיף גם סלוגן.
  4. כאשר מעצבים שלטים של רשתות גדולות או של משרדים ממותגים ומפורסמים ,העיצוב יתאים לקו העיצובי של הרשת או המותג, אך כאשר מעצבים שלטי פנים לחנויות קטנות או לעסקים שאינם מחויבים לעמוד בקריטריונים של הרשת, אפשר לעצב את השלט באופן חופשי ולהוסיף לו מימד אישי כמו אלמנטים גראפיים מיוחדים, צבעוניות ועוד.
  5. את העיצוב של השלט יש להתאים לאופי של בית העסק. כאשר מעצבים, לדוגמה, שלט לחנות תכשיטים יוקרתית, כדי להקפיד על קו נקי ועיצוב קלאסי, כאשר מעצבים שלטים למסעדה, אפשר להוסיף אלמנטים שיעוררו את התיאבון, כאשר מעצבים שלטים לידים  אפשר להשתולל, להוסיף דמויות שילדים אוהבים ועוד.
  6. לשלטים המוצבים במקומות חשוכים כדאי להצמיד תאורה חזקה וממוקדת. את התאורה אפשר לשלב בתוך השלט כמו אותיות מוארות או מחוצה לו באמצעות פנס רב עוצמה שימקד את האור אל השלט.